Bavaria

Valmistusvuosi: 2001

Valmistaja: Bavaria

Hinta: 895 000 SEK

( 78 086 € / 582 266 DKK )

Myyty 2005-09-28

Tulosta

Bavaria 37 med tre kabiner visas i Stockholmsområdet.
Höstpris 895.000kr senast 30 september!

Bavaria 37/3
3 står för trekabinsversionen

Data
Längd över allt: 11,55m
Skrovlängd: 11,10m
Lägnd i vattenlinjen: 8,90m
Bredd: 3,68m
Djupgående: 1,85 m
Deplacement: 5,4 ton
Fenköl: 1,8 ton, järn. Kölen blästrad och primad 2003.
Motor: Volvo Penta 2030, 3 cyl, 29 hk. S-drev.
Dieseltank: 150liter
Färskvatten 150liter (tryckvatten)
Konstruktör: J&J design
Storsegel: 31,0 kvm
Genua I: 28,5 kvm på rulle från Furlex.
Rigg: 7/8-del. Mast stående på rufftak.
Masthöjd: 16,2 m

Bavaria är ett av Europas största båtvarv med ca 3.000 tillverkade båtar per år.

Konstruktion
Skrov i handupplagt sandwichlaminat. ISO- polyester. Förstärkningar i kevlar i förskeppet. Bottenstockar. Byggd enligt Recreational Craft Directive 94/25/EC och levereras med LRQA certifikat (Lloyds Register Quality Assurance).
Innanpåliggande roder.
Rattstyrning.
Negativ akter med integrerad badplattform.
Tryckvatten

Allmänt om Bavaraia 37
Till babord om nedgångstrappan finns toalett med handfat. Mellan nedgångstrappan och toaletten finns ingång till akterruff med en dubbelkoj och en garderob. Till styrbord om nedgångstrappan finns ytterligare en akterruff med dubbelkoj och garderob. För om akterruffen till styrbord finns navigationsbord och sittplats vänd i färdriktningen. För om toaletten till babord finns längsgående pentry med spis med ugn och diskho. Till styrbord i salongen finns U-formad soffa. På motsatt sida av salongsbordet finns en liten soffa. För om salongen finns garderober både till babord och styrbord.
Förpik med två kojplatser på klassiskt vis. Inredningen är i mahogny. Extra bäddmadrass skräddarsydd för denna båt. Stora stuvutrymmen under kojerna.

Utrustningslista i Word finns att ladda ner på länken vid huvudbliden öveerst.

Båten visas i Stockholmsområdet av Niklas Forsén, 08-622 62 00, 070-592 60 76.

Keskeiset tiedot: